Pozycjonowanie sklepu: zagadnienia, których nie można pominąć

Pozycjonowanie sklepu: zagadnienia, których nie można pominąć

W czasach, gdy tak wiele sklepów rozpoczyna działalność online, trzeba się wyróżniać. Warto zadbać o dobrą widoczność sklepu w wyszukiwarce. To dzięki niej znajduje się nowych klientów. Działania SEO dla sklepów obejmują wiele zagadnień. Warto poznać te najważniejsze, które w największym stopniu wpływają na dobre wyniki.

Zobacz także:

 O tym, jak ważna jest strona www sklepu

Estetyczna, dobrze działająca, przejrzysta strona sklepu robi dobre wrażenie. To pomaga zdobywać dobre wyniki sprzedażowe. Są też elementy, o których trzeba pamiętać, bo dzięki nim ktoś, kto korzysta z wyszukiwarki, może trafić do sklepu. Najważniejsza jest unikalna treść, w którą wplecione są słowa kluczowe. Bez tekstów pozycjonowanie sklepów nie byłoby tak skuteczne. Ważne, by pamiętać o opisach kategorii i opisach produktów. Wystarczy trochę pomysłowości, a można znaleźć i inne miejsca, gdzie umieści się tekst. Można np. opisać ogólnie asortyment sklepu, czyli, co on sprzedaje. Umieszcza się też opisy w pomocniczych kategoriach. Jeśli jest opcja szukania po kolorze, to przed wynikami można umieścić tekst.

W tekstach na stronie sklepu trzeba pamiętać o dobrym zagęszczeniu słów kluczowych. To te hasła, na które właściciel firmy chce, by jego sklep był wysoko. Przystosowaniem strony dla dobrej indeksacji przez wyszukiwarkę zajmuje się optymalizacja. To dziedzina pokrewna dla SEO. W przypadku sklepów trudno je oddzielać. Pozycjonowanie sklepu zaczyna się od optymalizacji. Inne ważne kwestie z nią związane to: linkowanie wewnętrzne, meta opisy, adekwatna nazwa na paskach adresu, opisy pod zdjęciami, szybkie wczytywanie strony.

Ważne dla sukcesu zagadnienie linkowania

Pozycjonowanie ma na celu zdobycie klientów, a w konsekwencji zwiększenie sprzedaży. Dobre zyski to sukces sklepu. Ważne jest, by sama budowa i wygląd strony pomagały jej być wysoko. Podejmuje się też dodatkowe działania. Pozycjonowanie sklepu to przede wszystkim zadbanie o artykuły i inne treści, z których linkuje się do różnych stron sklepu. Gdzie je umieszczać i jakie wybierać słowa kluczowe, to ważny aspekt pracy firmy SEO.

Gdy jest sklep internetowy, to warto utworzyć dla niego blog. Teksty, które w nim się pojawiają, powiązane są z ofertą. Nie tyle powinien to być sam opis asortymentu, ile treść, jaką czytelnik bloga uzna za potrzebną. Na blogu umieszcza się pomocne informacje, porady, porównania. Nawiązuje się do aktualnej sytuacji np. pory roku albo zbliżających się świąt. Na święta daje się prezenty, więc można napisać tekst z propozycjami. Taki blog służy pozycjonowaniu sklepu, bo jest w nim sporo słów kluczowych, które linkują do produktów albo kategorii. Pomaga on też w budowie wizerunku marki.

Blogi mogą być też inne, bardziej o charakterze pomocniczym. Służą głównie na potrzeby SEO. I na nich teksty powinny być przydatne, ale nie musi być to ten sam poziom, co na blogu firmowym. W pozycjonowaniu sklepów korzysta się także z możliwości umieszczenia artykułów w wartościowych serwisach. To cudze strony internetowe, na których umieszcza się artykuły sponsorowane lub eksperckie. Jak i w innych tekstach, pamięta się w nich o słowach kluczowych i linkowaniu.

Specjaliści SEO muszą przestrzegać różnych zasad związanych z linkowaniem. By pozycjonowanie sklepu dawało dobre rezultaty, linki muszą pojawiać się regularnie. Ważne jest, by pochodziły z różnych wartościowych miejsc. Linkuje się ze słowa kluczowego. Słowo to jest ważne ze względów sprzedażowych i musi być związane z treścią artykułu, w którym się znajduje.

Słowa kluczowe w pozycjonowaniu sklepu

Osoba zajmująca się SEO dla sklepu ma różne możliwości wyboru słów kluczowych. Może być to produkt albo kategoria produktów. Pod uwagę bierze się też kolor oraz okazję, przy której ma służyć wybrana rzecz. Słowa kluczowe to np. dywan zielony albo buty do ślubu. Można też uwzględnić to, do czego może jakaś rzecz posłużyć. Zestaw kosmetyków można podlinkować jako pomysł na prezent dla kobiety. W wyborze słów kluczowych uwzględnia się porę roku i zbliżające się okazję. Może pozycjonowanie sklepów odnosić się do słów np. kosmetyki na lato, prezent gwiazdkowy itp. Takie hasła mogą mieć jeszcze bardziej szczegółową postać.

To nie jest kwestia dowolna, jakie wybierze się słowa kluczowe. Pod uwagę trzeba wziąć asortyment sklepu i jego grupę docelową. Znaczenie ma konkurencyjność haseł i to, czy opłaca się nimi zajmować. Ważna jest i aktualna sytuacja. Dobór słów kluczowych poprzedza analiza. Specjalista SEO ma różne narzędzia do pomocy. Wybiera hasła, dzięki którym sklep może zanotować wzrost sprzedaży.

Bardzo ważna jest dobra optymalizacja. Już dzięki niej różne produkty ze sklepu mają dobrą widoczność w wyszukiwarce. W sytuacji dużej konkurencji konieczne jest to, co określa się jako pozycjonowanie sklepu w ścisłym tego słowa znaczeniu. Głównie chodzi o zdobywanie linków. Jest to szeroki temat, bo trzeba wybrać słowa i linkować z odpowiednich miejsc. Osoba zajmująca się SEO musi też znać zasady, które sprawiają, że linkowanie jest bezpieczne i korzystne.