Dysponując dowolną witryną internetową, która w domyśle ma zachęcać do zakupu produktów, usług i generować przychody, powinniście zwrócić uwagę na szereg kwestii. Dobrze wiemy, że prowadząc firmę, ciężko jest zajmować się promocją swojej strony. Niekoniecznie też musicie być od razu specjalistami od pozycjonowania. W treści naszej publikacji znajdziecie podstawowe informacje na temat pozycjonowania stron Google. Jak wpłynąć na wyższy ranking w wyszukiwarce? Komu zlecić w Warszawie działanie poprawiające widoczność w wyszukiwarce? Co jest miłe algorytmom Google? Dowiecie się tego wszystkiego, spędzając z nami najbliższe chwile. Gorąco zachęcamy do lektury!
Prowadzisz stronę swojego biznesu?
Jako ludziom biznesu zależy wam na wyższej konwersji, czyli takim przykuciu uwagi odbiorcy treści, aby przeistoczył się on w klienta. Nim jednak do tego dojdzie, potencjalny klient musi znaleźć adres waszej strony. Wiemy, że internauci przeglądają jedynie pierwsze pozycje na liście wyszukiwarki. Rzadko kiedy zapuszczają się odmęty kolejnych kart. Internauta poszukujący określonych treści zwykle rezygnuje po trzeciej stronie. Jak wpłynąć na lepszą widoczność swojej witryny? Prowadząc sklep, chcielibyśmy, aby potencjalny nabywca zetknął się z naszą witryną na pierwszej karcie najlepiej. I w tym miejscu pojawia się niezwykle ważne zagadnienie, czyli pozycjonowanie. Czym ono jest? Pozycjonowanie google to nic innego jak szereg działań polegających na poprawie widoczności waszej witryny internetowej, co poprawi ruch organiczny i przełoży się na lepsze wyniki sprzedaży. Warto wiedzieć, że algorytmy google są bardzo kapryśne i analizują mnóstwo czynników mających wpływ na miejsce na liście wyszukiwarki.
Działania strategiczne
W celu udobruchania robotów Google warto jest podjąć szereg działań mających związek z lepszym funkcjonowaniem strony. Jeśli nie posiadamy żadnej wiedzy na temat pozycjonowania SEO, warto, jest nawiązać współpracę z wolnym strzelcem zajmującym się pozycjonowaniem. Na terenie Warszawy znajdziecie takich specjalistów mnóstwo. Po nawiązaniu współpracy z takich pozycjonerem przejdzie on do działania mającego na celu poprawę widoczności strony w przeglądarce. Pierwszym krokiem takiego pozycjonera będzie przeprowadzenie audytu SEO funkcjonującej strony. W jego trakcie rzuci okiem na to, jak zbudowana jest strona. Nie omieszka sprawdzić zastosowane meta tagi i frazy kluczowe. Sprawdzi też, jak prezentuje się kontent zawarty na stronie. W trakcie analizy przekona się, czy można odrzucić duplicate content, czy nie. Warto na marginesie zaznaczyć, że algorytmy google nakładają filtry na strony, w których duplikowane są treści. Takie sfiltrowane strony z miejsca są odrzucane na szary koniec listy wyszukiwarki. Bardzo istotnym elementem audytu jest sprawdzenie, czy strona jest poprawnie indeksowana przez roboty google. Niepoprawnie i dziwnie wyglądające adresy URL, błędy 404 i grafiki spowalniające działanie strony również zostaną wychwycone w trakcie takiego audytu. Po wykonaniu audytu strony następuje kolejny audyt, tym razem związany z linkami. Co do zasady audyt ten ma na celu wykrycie linków, które wspierają proces pozycjonowania. W trakcie tego działania pozycjoner może wykryć też takie linki, które nie pomagają, a wręcz szkodzą w podbiciu rankingów Google. Po wstępnych oględzinach nasz warszawski pozycjoner przystąpi do działania. Wdroży rozwiązania optymalizujące stronę internetową, rozbudowując ją o kolejne elementy, dbając o treści najwyższej jakości zgodne z ogólnie przyjętymi zasadami SEO itp.
Co jest miłe algorytmom wyszukiwarki?
Google nagradza te spośród witryn internetowych, które działają szybko i sprawnie. Jeśli podstrony waszej witryny wczytywały się przeraźliwie długo, to zatrudniony przez was pozycjoner z Warszawy na pewno wychwycił ten problem i skutecznie zoptymalizował ją pod tym kątem. Problemem mogły być zdjęcia w zbyt dużej rozdzielczości. Mile widziane przez wyszukiwarkę są krótkie i zachęcające adresy URL. Kolejnym zjawiskiem jest budowa strony internetowej. Jeśli treści na niej zamieszczone są wysokiej jakości, dysponują sprawdzonymi frazami kluczowymi, mają poprawnie działające linki, a sama strona jest dobrze rozbudowana, to będzie to kolejny atut punktowany przez roboty google. Następnym czynnikiem wpływającym na wyniki pozycjonowania jest kompatybilność strony z urządzeniami mobilnymi. Jeśli wczytują się bez zarzutu na ekranach smartfonów, kolejny punkt dla nas.
Nie mając czasu zatrudnij fachowca
Jeśli doskwiera wam brak czasu i nie znacie się na pozycjonowaniu stron, a mimo to pragniecie wywindować stronę swojego biznesu na liście wyszukiwarki, warto, jest postawić na zlecenie tego zadania profesjonaliście. Na rynku znajdziecie ogrom freelancerów, którzy z chęcią podejmą się tego zadania. W tym wypadku nie wybierajcie w ciemno. Nim zatrudnicie kogoś takiego, sprawdźcie jego portfolio. Dzięki temu będziecie spać spokojniej. Poza wolnymi strzelcami, na terenie Warszawy funkcjonuje ogrom agencji marketingowych, które podejmą się zarówno audytu waszej strony, jak i działań ją optymalizujących. Warto się o to pokusić.